بنام خداوند بخشنده مهربان

تخته نرد سازی حسینی

گر در سرت هوای وصال است حافظا

باید   که  خاک  درگه  اهل  هنر  شوی

با تخته نرد سازی استاد سید خالد حسینی آشنا می شویم. شکر ایزد منان را که توفیق بندگی و خدمت به خلق خدا را در راه هنر به بندگان حقیری چون ما یکجا عطا نموده، و فضل خود را بر بندگانش به هر عنوان متمم است.

می توانید مستقیما وارد قسمت فروشگاه شوید.

اینجانبان، مخلصان شما کاربران گرامی و هواداران هنر، توفیق و اقبال بلند این را داشته، که زیر سایه پدری هنرمند و توانا بزرگ شده، و به همانند دیگر شاگردان هر روز جرعه ای از دریای هنر را چشیده و در راه کمال هنر، اندک قدمهایی برداشته به امید شکوفا شدن ذوق و قریحه ای که در نهاد هر انسانی میل به تکامل و تکاپو دارد.

آری دوستان همانطور که گفته شد استاد ما سید خالد، که هم اکنون جزو پیشکسوت ترین و نام آورترین اساتید در این حرفه میباشد از اوان کودکی، آرام آرام ما را در این راه آموزش داده تا روزی ادامه دهنده راه ایشان باشیم. از شناخت چوب گرفته تا برش و الوار و انبار کردن، از آموزش‌های ابتدایی نازک کاری گرفته تا معرق و منبت از پرداخت اصولی تا روش‌های رنگ کردن صنایع چوبی و….

تخته نرد سازی

خود ایشان از بهترین شاگردان استاد مرحوم و عالی رتبه، استاد فاروق متولی میباشد.

تخته نرد سازی

اولین نفر سمت چپ از بالا استاد فاروق میباشد. بدون شک این خدا بیامرز از بهترین اساتید پیشکسوت می باشد. که از نظر درستی کار و رعایت اصول، شاید از بی رقیب ترین ها بوده است. نفر اول، سمت راست از بالا مرحوم علی اکبر بهزادیان می باشد. 

چرا تخته نرد سازی استاد خالد حسینی؟ 

طوریکه از بزرگان شنیده ایم استاد فاروق همیشه از این شاگرد خود راضی بوده، و هر جا قصد زدن مثالی برای دیگر شاگردان داشته، ایشان را الگو قرار می‌داد. البته اگر واقعیت را بدون اغراق بگوییم الحق و الانصاف دست و پنجه استاد خالد هنگام کار کردن دیدنی است، بگونه ای که بدون تعصب می‌توان گفت در طول حیات خود دست به ابزاری دیدنی تر و هنرمندانه تر از دست به ابزار ایشان نخواهید دید. کاری مطابق میل اساتید کهنه کار و با رعایت اصول و قواعد اصیل این حرفه.(گرچه خود ایشان از تعریف و تمجید خوششان نمی آید، اما بدون اجازه از هنر ایشان کمترین تعریف را نموده ایم تا گوشه ای از حقی که ایشان بر گردن این حرفه دارند ادا شود و بدین طریق مردم عزیز ایران را بیشتر با ایشان و هنرش آشنا کرده باشیم. (باشد که هنر دوستان خلفی برای ایشان بوده باشیم)

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است

دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

تخته نرد سازی

آدرس:سنندج، خ شهدای جنوبی صنایع دستی آریان، کارگاه استاد سید خالد حسینی

آدرس اینستاگرام ما :

takhtenardehoseine@

با ما تماس بگیرید :

شماره واتساپ 6810 521 0918

شماره رایتل ما 0226 869 0922

چند ویدئو از کارهای استاد:
فیلم  و تصاویر بیشتری در آپارات و یو تیوب موجود می باشد. همچنین خود سایت (مخصوصا در قسمت مجله) از محتویات مفیدی برخوردار است که جهت ازدیاد معلومات کاربران عزیز، بسیار مفید می باشد. توصیه اکید ما بر استفاده از محتویات این سایت می باشد. به امید اینکه از تخته نرد سازی حسینی راضی باشید.