تخته نرد سنندج

گران ترین تخته نرد

گران ترین تخته نرد

با سلام خدمت کاربران گرامی

اگر حوصله مطالعات اضافی را ندارید میتوانید مستقیما وارد قسمت فروشگاه سایت شوید و دنیایی از تنوع و رنگ و زیبایی را ببینید. 

همانطور که می‌دانیم هم تخته نرد ارزان و هم تخته نرد گران در بازار وجود دارد. پیشتر راجع به تخته نرد ارزان گفته شد. اما اصولا چه عواملی باعث می‌شوند بعضی از تخته نرد ها نسبت به سایر این محصولات، از لحاظ قیمت، گران‌تر شود؟ در جواب می‌توان به چند نکته مهم اشاره کرد.

 سطح چوب(ورای نوع درخت آن)، سطح دقت و مهارت استاد کار، کم کار بودن یا پرکار بودن تخته نرد، کیفیت پرداخت، کیفیت رنگ و در نهایت منحصر به فرد بودن (چه در سبک و سیاق کار، چه در مصالح بکار رفته). 

گرانترین تخته نرد تخته نرد اعلای ریشه گردو

 

گرانترین تخته نرد

تخته تمام گره گردو 

صد البته کار پایینی گران‌تر خواهد بود. 

کم کار بودن یا پر کار بودن

بعضی از سبک ها یا مدلهای تخته نرد پرکارترند. چه به لحاظ مراحل کار چه از نظر حساسیت و مسئولیت بالا در هنگام ساختن. بعنوان مثال ریشه بدون رو لبه و داخل لبه که در دسته عنوان «استین» قرار می‌گیرد، از کار گره که رو لبه و داخل لبه میخورد، ارزانتر میباشد. همچنین خود گره از تمام گره که چوبهای یکدست و مشابهی در همه قطعات آن استفاده می‌شود، ارزانتر است. بطور کلی هر چقدر برای یک محصول وقت گذاشته می‌شود، روی قیمت آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. ولو اگر مصالح بکار رفته در همه آنها یکی باشد.

سطح دقت و مهارت استاد کار 

   کاری که سازنده آن تازه کار است با کاری که سازنده آن کار کشته و حرفه‌ای است، به مراتب فرق دارد.شاید سؤال شود  تفاوت در چیست؟ بر اساس تجربه ناشی ترین افراد که از این هنر چیزی نمی‌دانند، اگر به دو کار مشابه در دو سطح مختلف، نگاهی بیاندازد، می‌تواند تشخیص دهد که کدام یک بهتر میباشد. شاید نتواند به صورت حرفه ای تفاوت ها را توضیح دهد، اما احساس منفی و مثبتی که از کار می‌گیرد، به او می‌گوید، کدام کار بهتر است. در واقع به زبان ساده اکثر بینندگان، قدرت تشخیص تخته نرد گران را دارند. بعضا تجربه ثابت کرده است بعضی از مشتریان حتی توان تشخیص گرانترین تخته نرد را هم داشته اند.

گرانترین تخته نرد

گرانترین تخته نرد

  کار بسیار یکدست و حرفه ای ، ساخته شده از گره گردو

پرداخت و رنگ

  کاری که کم پرداخت باشد خود به خود کاری تخس و بی ارزش دیده می‌شود. فرقی نمی کند که بیننده یک فرد حرفه‌ای است یا یک شخص عادی. اما کار با پرداخت و دقیق چنان حس و حال خوبی دارد که حتی به هنگام در دست گرفتن  محصول، تفاوت محسوس وجود دارد. 

کار با پرداخت بالا از ریشه گردو

سطح چوب 

  گاهی کاری چه از نظر سبک و چه از لحاظ سطح چوب چنان منحصر به فرد و تک میباشد که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت. مخصوصا در مورد چوب های فوق العاده نایاب که البته گران قیمت هم می‌باشند. این کارها بعضا تا صد میلیون قیمت گذاری می‌شوند. 

تخته نرد تک بازی گره گردو 

  اثر فوق یکی از قویترین آثار در سبک تخته تک بازی میباشد. اگر خوب به تصویر فوق نگاه کنید، دقیقا تکه ابری سیاه و غران را خواهید دید که در حالت رعد و برق و باریدن است. 

منحصر به فرد بودن 

  بعضی از سبک ها که از لحاظ زمان ساخت و همچنین مهارت و سلیقه خاص می‌باشند برای لاکچری بازان، بسیار محبوب و مورد علاقه میباشد. در این نوع کارها، سازنده همیشه سعی در استفاده از گرانترین چوبها و مصالح دارد. 

تخته نرد تک بازی بی رقیب و فوق العاده نایاب از گره گردو

 

فیلمی از کار بالا

جمع بندی :

در حقیقت، تعداد تخته نرد های لاکچری و بسیار گران قیمت، در شمار اندکی به سر می‌برند. اما در اوج زیبایی و منحصر به فرد بودن. آیا شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارید، که یکی از تخته نردهای گران قیمت را را داشته باشید؟ 

لطفا جهت دیدن محصولات  به قسمت «فروشگاه» مراجعه فرمایید.    

1 نظر در “گران ترین تخته نرد

  1. Greetings! Very useful advice in this particular article! Its the little changes that will make the biggest changes. Thanks for sharing!

دیدگاه ها بسته شده است.